.
I. princíp pedagogického humanizmu a optimizmu
realizujeme pozitívnym individuálnym prístupom a plánom rozvoja predpokladov a daností každého študenta, modernými metódami a vyučovacími postupmi. Každý študent má u nás rovnakú šancu a rovnaké príležitosti.
.
II. princíp kooperácie
spolupráca umeleckých odborov, učiteľov, tried a študentov je platformou vzájomného poznania a spoločného vzdelávacieho cieľa. Radi so svojimi študentmi prekračujeme hranice jedného umeleckého odboru a realizujeme rôzne multiumelecké predstavenia. Chceme, aby sa naši študenti navzájom spoznali a vnímali aj cez umelecké odbory, ktoré študujú ich kolegovia. Tento záujem posilňujeme aj jesennými umeleckými sústredeniami. Takto si študenti rozširujú svoje vedomosti, skúsenosti a zážitky a učia sa umeniu ako takému.
.
III. princíp komplexného umeleckého pôsobenia
v škole cielene vytvárame originálne umelecké prostredie, pretože chceme, aby kladne vplývalo na vnímanie sveta našimi študentami. Samotné umelecké podujatia školy pripravujeme so snahou o čo najlepšie podmienky umeleckej prezentácie, aby študenti dôverne poznali aj túto stránku umeleckej činnosti. Súčasťou vzdelávania v Tralaškole je vytváranie príležitostí pre stretnutia s profesionálnym umením v podobe návštev koncertov, galérií, múzeí, divadelných a tanečných predstavení alebo umeleckých workshopov.
.
IV. princíp multižánrovosti
vo vyučovaní umeleckých predmetov sa otvárame umeleckým žánrom, hľadáme možnosť realizácie študentov aj mimo tradičné a klasické umelecké disciplíny.